Pauline Smabers Pauline Smabers

Weten is nog steeds geen doen – maar wat wel?

Het is nu vijf jaar geleden dat de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR) het rapport ‘Weten is nog geen doen’ uitbracht. Ook na vijf jaar – inclusief ruim twee jaar corona – nog steeds enorm actueel. Tijd om weer eens te kijken: waarom is weten geen doen, en vooral: hoe zorg je dat mensen wél in actie komen?

Meer lezen
Pauline Smabers Pauline Smabers

Interview met Margaret Wouters (RIVM): hoe het RIVM regels rond chemische stoffen behapbaar maakte

Werken met chemische stoffen is aan enorm veel regels gebonden. Toen er twee vernieuwde Europese verordeningen (REACH en CLP) van kracht werden, moest het RIVM samen met Coform op zoek naar manieren om die regels laagdrempelig te communiceren. Margaret Wouters, senior RIVM-beleidsmedewerker, vertelt hoe ze dit aanpakten en wat het oplevert.

Meer lezen
Pauline Smabers Pauline Smabers

In één dag betere standaardmails van de ICT-afdeling

“Er is een ticket aangemaakt onder nummer LP3454001.” In veel organisaties ontvang je zulke automatische mails bij ICT-vragen. De communicatie vanuit servicedesks kan menselijker én helpender. En wel in 1 dag.

Meer lezen
Marc van der Geest Marc van der Geest

UX laat zien: alles kan getest – en simpeler dan je denkt

Op zoek naar inspiratie voor betere klantcommunicatie? Kijk eens over ’t muurtje naar de techwereld! Daar is gebruikerservaring – user experience of UX – het onderwerp van duizenden podcasts, nieuwsbrieven, blogs en artikelen. Gebruikerservaring en klantcommunicatie zijn nauw verwant, dus daar valt wat te halen! Vandaag les 1: alles kan (en moet) getest.

Meer lezen
John Galinsky John Galinsky

Bescheidenheid siert de mens…. of toch niet?

Toen Pauline Smabers en ik in 2010 Coform begonnen, wilden we een paar dingen echt heel goed doen. Hoe weet je 10 jaar later of je daar inderdaad in slaagt? We besloten het gewoon aan onze klanten te vragen. Gabriël Koops van DiKo voerde het onderzoek uit.

Meer lezen