Bescheidenheid siert de mens…. of toch niet?

Bescheidenheid siert de mens…. of toch niet?

Toen Pauline Smabers en ik in 2010 Coform begonnen, wilden we een paar dingen echt heel goed doen. Hoe weet je 10 jaar later of je daar inderdaad in slaagt? We besloten het gewoon aan onze klanten te vragen. Gabriël Koops van DiKo voerde het onderzoek uit.

In 2010 zeiden we tegen elkaar: we willen werken aan klantgerichte processen en communicatie op maat. Persoonlijk, begrijpelijk, menselijk. Dat is wat mensen verwachten. Technisch kan het, juridisch kan het. Wij gaan meedenken en waarmaken. Vanuit vertrouwen, met denkkracht, ambacht en plezier. Vanuit de diepgewortelde drive om het mensen makkelijker te maken in hun contact met de bureaucratie. 

In 2010 wilden we dit. Inmiddels is de wereld een beetje anders. Ons bedrijf gegroeid. Maar onze missie is nog hetzelfde. Alleen iets mooier verwoord: wij willen mensen helpen doen.

Blij met de complimenten

“Passie voor de eindklant.” Tsja. Daar ging ik toch wel van blozen. De fijne reacties die wij van ruim 20 opdrachtgevers kregen, laten zien dat zij ons waarderen. Projecten die we voor en met hen doen, variëren van het herschrijven van systeemberichten tot het formuleren van een nieuwe positionering. Van een contentstrategie tot een slimme, digitale regelhulp. Trots op mijn collega’s ben ik als ik hoor wat opdrachtgevers over ons zeggen: “Niet bang voor complexiteit”, “Analytisch sterk”, “Scherp en bescheiden” en “Echte professionals”.

3 tips waaraan we werken

Natuurlijk waren er verbeterpunten. Daar zijn we mee aan de slag gegaan! Binnen gaat de professionalisering door. We groeien gestaag. Dus processen vastleggen, kaders bieden en blijven sturen op onze waarden wordt steeds belangrijker. En buiten laten we meer van ons horen. De tips van onze opdrachtgevers waren onder meer:

  • “Laat vaker van je horen. Blijf in contact, ook als we even niet met elkaar aan het werk zijn.”

  • “Laat beter de volle breedte van jullie dienstverlening zien.

  • “En bewaak planningen nog strakker en duidelijker.”

Dat opdrachtgevers ons bescheiden vinden, voelt aan als een compliment. Maar eigenlijk vonden ze dat we wel wat minder bescheiden mochten zijn. Daarom deel ik met dit artikel graag alsnog het overall rapportcijfer dat we kregen: een mooie 8,4.