In één dag betere standaardmails van de ICT-afdeling
“Er is een ticket aangemaakt onder nummer LP3454001.” In veel organisaties ontvang je zulke automatische mails bij ICT-vragen. De communicatie vanuit servicedesks kan menselijker én helpender. En wel in 1 dag.
UX laat zien: alles kan getest – en simpeler dan je denkt
Op zoek naar inspiratie voor betere klantcommunicatie? Kijk eens over ’t muurtje naar de techwereld! Daar is gebruikerservaring – user experience of UX – het onderwerp van duizenden podcasts, nieuwsbrieven, blogs en artikelen. Gebruikerservaring en klantcommunicatie zijn nauw verwant, dus daar valt wat te halen! Vandaag les 1: alles kan (en moet) getest.
Waarom ook jouw privacyverklaring begrijpelijk moet zijn
‘Mag dit wel volgens onze privacyverklaring?’ Die vraag heb je vast weleens gehoord in jouw organisatie. En misschien wist eigenlijk niemand het antwoord. Of viel de vraag in ‘grijs gebied’. Herkenbaar?
Bescheidenheid siert de mens…. of toch niet?
Toen Pauline Smabers en ik in 2010 Coform begonnen, wilden we een paar dingen echt heel goed doen. Hoe weet je 10 jaar later of je daar inderdaad in slaagt? We besloten het gewoon aan onze klanten te vragen. Gabriël Koops van DiKo voerde het onderzoek uit.